Ogłoszenia dla uczniów

ZAKŁADKA: KONKURSY

———————————————————————————————————————————

———————————————————————————————————————————

Szanowni Państwo,

Za rok o tej porze swoją działalność edukacyjną podejmie pierwszy w Polsce Zespół Niepublicznych Szkół Kolejowych w Tychach. Szkoła posiadać będzie uprawnienia placówki publicznej i co najważniejsze – nie będzie pobierała czesnego za naukę. W skład ZNSK wejdzie technikum oraz szkoła zawodowa.

Już teraz pragnę poinformować Państwa, że 6 lutego (sobota) 2016 roku zorganizowane zostanie spotkanie dla uczniów III klas gimnazjów z przedstawicielami czołowych firm branży kolejowej, którzy będą przyszłymi pracodawcami naszych absolwentów oraz z przedstawicielami Instytucji Współpracujących m.in. z Ambasadą Brytyjską. Spotkaniu towarzyszyć będą konkursy oraz loterie poparte atrakcyjnymi nagrodami dla młodzieży oraz ich opiekunów (nauczyciele, rodzice). Do udziału w tym wydarzeniu chciałabym zaprosić m.in. uczniów Państwa gimnazjum dlatego proszę o informację zwrotną jeśli nie życzycie sobie Państwo przesłania takiego zaproszenia.

Liczę, że w trosce o wybór szkoły ponadgimnazjalnej przez Państwa absolwentów, która da młodzieży stabilne zatrudnienia, zechcecie Państwo przyłączyć się do tej inicjatywy.

Z poważaniem

———————————————————————————————————————————

Ustalone „widełki” przy wystawianiu ocen:

śródrocznych:

0 – 1,39 ndst

1,4-1,59 +ndst

1,6-2,39 dop

2,4-2,59 +dop

2,6-3,39 dst

3,4-3,59 +dst

3,6-4,39 db

4,4-4,59 +db

4,6-5.0 bdb

wiadomości ponadprogramowe cel

przy wystawianiu ocen rocznych:

0 – 1,59 ndst

1,6-2,59 dop

2,6-3,59 dst

3,6-4,59 db

4,6-5.0 bdb

wiadomości ponadprogramowe cel

—————————————————————————————-

Komunikat Spółdzielni Uczniowskiej EMMA

Ogłaszamy konkurs na logo Spółdzielni Uczniowskiej EMMA działającej w Gimnazjum nr 2
od 27 stycznia 2015.

Prace konkursowe można składać w formie elektronicznej

do p. Joanny Królikowskiej do 24 lutego 2015r.

———————————————————————————————————————————

Uwaga! Konkurs na logo TVG2
Zachęcamy do „lajkowania” projektów. Logo, które otrzyma największą liczbę „lajków” wygrywa. Na wasze głosy czekamy do 16 stycznia 2015r.

———————————————————————————————————————————

            Od 1 stycznia 2015 r. w naszej szkole rozpoczyna swą działalność telewizja TVG2.

Założyciele – p. Agnieszka Rudzka-Gajda i p. Edyta Krebs poszukują kadry do współpracy.

Jeżeli nie boisz się występować przed kamerą, to spróbuj sił w roli prezentera. Osoby chętne do pracy proszone są o zgłoszenie się do pań A. Rudzkiej-Gajdy lub E. Krebs najpóźniej do czwartku.

Telewizja proponuje również etaty montażysty, operatora kamery oraz osoby odpowiedzialnej za teksty. Mile widziani są również nauczyciele oraz uczniowie, którzy chcą współpracować także w innym charakterze, np. osoby grającej muzykę, miksującej utwory do podkładów muzycznych. Zgłoszenia swojej kandydatury prosimy kierować bezpośrednio do nauczycieli lub na adres e-mailowy do czwartku (włącznie).

Telewizja ogłasza także konkurs na logo telewizji. Projekty w formacie JPG prosimy nadsyłać na adres e-mail: tvgim2@gmail.com do 9 stycznia 2015 r.

———————————————————————————————————————————

Szkolne eliminacje do Wojewódzkiego Konkursu „Mistrz Klawiatury” odbędą się 16.12.2014r. o godzinie 15:10 w sali 29.

Chętnych zapraszamy

———————————————————————————————————————————

Logowanie się trzecioklasistów do szkół ponadgimnazjalnych

https://slaskie.edu.com.pl/Kandydat/

 

Dziękuję – nie truję – konkursy.

Regulamin szkolnej akcji w ramach projektu „Dziękuję, nie truję”

 

 

Gimnazjum nr 2 przystąpiło do projektu „Dziękuję, nie truję!”

dotyczącego niskiej emisji, to znaczy wydostawania się

z domowych kominów substancji trujących,

toksycznych i rakotwórczych.

W ramach szkolnej akcji organizowane są konkursy:

 

 

Szkolny konkurs na plakat naukowy
związany z tematyką projektu „Dziękuję, nie truję!”

autorem może być jedna osoba lub dwuosobowy zespół

dowolna technika plastyczna
na plakacie mogą być rysunki, zdjęcia, podpisy, komentarze itp.

format plakatów A3 lub większe

termin: do 15 maja 2014r

należy dostarczyć do p. Izabeli Marciniec lub p. Agnieszki Stokłosy

 

Szkolny konkurs na wiersz naukowy
związany z tematyką projektu „Dziękuję, nie truję!”

autorem może być jedna osoba lub dwuosobowy zespół

wiersz biały lub rymowany
przynajmniej 8 wersowy

termin: do 15 maja 2014r

należy dostarczyć do p. Izabeli Marciniec lub p. Agnieszki Stokłosy

 

Szkolny konkurs fotograficzny „Róbmy dym!”

zdjęcia dymiących domowych kominów

autorem może być jedna osoba lub dwuosobowy zespół

zdjęcie w formie elektronicznej lub papierowej

termin: do 15 maja 2014r

należy dostarczyć do p. Izabeli Marciniec lub p. Agnieszki Stokłosy
(oraz na portale społecznościowe – więcej szczegółów tutaj)

 

Szkolny konkurs techniczny

na rzeźbę lub przedmiot użytkowy

(lampa, stojak na biżuterię, organizer na biurko, ozdoba, kwietnik itp.)

z zużytych opakowań, zakrętek, kartonów…

autorem może być jedna osoba lub dwuosobowy zespół

termin: do 15 maja 2014r

należy dostarczyć do p. Izabeli Marciniec lub p. Agnieszki Stokłosy

 

 

 

 

 

Fotograf

 

 

Witam,

 

informuję, że w dniach 31.03 i 01.04 w szkole odbędzie się sesja fotograficzna dla wszystkich klas. Plakaty z możliwymi formatami zdjęć klasowych i cenami są wywieszone na szybach w świetlicy szkolnej.

 

 

Wielcy Fizycy – konkurs plakatowy

Regulamin konkursu na plakat fizyczny.

 

  1. Plakaty o formacie nie mniejszym niż A3 przygotowywane są przez jedną osobę dowolną techniką plastyczną.
  2. Każdy plakat powinien być na odwrocie podpisany: imię, nazwisko, klasa.
  3. Plakaty mają być autorskie: nie mogą być kopią ani wydrukiem ilustracji innych twórców.
  4. Plakatów nie należy składać ani zginać.
  5. Plakaty należy oddać w terminie do końca kwietnia br. do nauczyciela fizyki.
  6. Twórcy plakatów zostaną nagrodzeni ocenami lub plusami z fizyki.
  7. Tematyka plakatów: WIELCY FIZYCY
  8. Na plakacie powinna znajdować się podpisana postać lub karykatura Fizyka w sytuacji związanej z jego osiągnięciami lub anegdotami o nim np.:
  9. Archimedes wyskakujący z wanny
  10. Charles Coulomb z naelektryzowanymi włosami od naelektryzowanego balonu
  11. Albert Einstein ze wzorem E = mc2
  12. Tomasz Edison z żarówką
  13. Galileusz z lunetą skierowaną na Jowisza i jego 4 księżyce
  14. Luigi Galvani z martwą żabą, która pod wpływem prądu się rusza
  15. Gustaw Kirchoff ze Słońcem, na którym wykrył złoto
  16. James Maxwell ze światłem zmieniającym się w falę
  17. Samuel Morse z telegrafem i listem pisanym alfabetem Morse’a
  18. Izaak Newton, gdy jabłko spada mu na głowę
  19. Wilhelm Roentgen z jakimś zdjęciem rentgenowskim
  20. Maria Skłodowska-Curie z promieniotwórczymi pierwiastkami
  21. Marian Smoluchowski z ruszającymi się drobinami materii
  22. Alessandro Volta z wielką baterią

 

  1. inny wybrany przez siebie Fizyk i sytuacja kojarząca się z nim…

 

 

Dzień Wody

22 marca obchodzony jest jako Światowy Dzień Wody.

Z tej okazji ogłaszamy konkurs fotograficzny:

Woda i jej oblicza

oraz konkurs plastyczny

Woda to życie”.

Zdjęcia konkursowe w ilości do 5 sztuk (w formie odbitek – wymiar dowolny oraz na nośniku cyfrowym) można składać do p. Joanny Królikowskiej do 24 marca włącznie (poniedziałek).

Prace plastyczne – w dowolnej technice i dowolnym formacie można składać u p. Grażyny Kozyrskiej – również do 24 marca.

 

Zapraszamy nauczycieli do prezentacji swoich zdjęć dotyczących różnych oblicz wody w ramach wystawy pozakonkursowej. Wszelkich informacji udziela p. Joanna Królikowska.

 

 

 

 

Konkurs fotograficzny

 

Konkurs fotograficzny

Moje spotkania ze światem zwierząt”

W styczniu obchodzony jest Światowy Dzień Zwierząt.

Zwierzęta, zarówno te duże i te najmniejsze, dzikie i domowe pupilki są zawsze interesującym tematem fotografii. Jeżeli posiadacie w swoim dorobku fotograficznym zdjęcia zwierząt, które chcielibyście zaprezentować, zapraszam do udziału w szkolnym konkursie fotograficznym „Moje spotkania ze światem zwierząt”.

Zdjęcia w postaci elektronicznej i w postaci odbitek proszę dostarczać do p. Joanny Królikowskiej w terminie do 17 stycznia 2014r. Na autorów trzech najlepszych zdjęć czekają nagrody.

Przypominam, że zgłaszamy do konkursu zdjęcia własnego autorstwa, a udział w konkursie jest jednoznaczny z potwierdzeniem, że prace są efektem Waszej „przygody z aparatem”.

 

Zapraszam również nauczycieli, którzy w swoim dorobku fotograficznym posiadają ciekawe zdjęcia zwierząt do udziału w wystawie pozakonkursowej. Zdjęcia należy dostarczyć w formie odbitki i elektronicznej (również na maila).

 

Wszelkich informacji udziela p. Joanna Królikowska

 

 

 

Konkurs

W styczniu 2014 odbędą się w szkole dwa konkursy związane z szeroko pojętym zdrowiem.

Pierwszy z nich to konkurs wiedzy o HIV/AIDS – konkurs dla wszystkich klas – drużyny dwuosobowe.

Drugi to Rambit dla klas pierwszych – drużyny trzyosobowe. Zakres tematyczny Rambitu związany jest ze zdrowiem, zdrowym stylem życia i odżywiania, ekologią oraz aktywnością fizyczną. Konkurencje: wiedzy, sprawnościowe, plastyczne, praktyczne.

Zainteresowani uczniowie mogą zgłaszać się do 10 stycznia do wychowawcy lub bezpośrednio do A. Królikowskiej.

Termin w ostatnim tygodniu przed feriami – ustalony w zależności od ilości uczestników.

Uczestnicy przygotowują się we własnym zakresie.

Szczepionka przeciw wściekliźnie

 

W związku z pismem nr WIW.AG.OI.0330.3.2013 z 25 marca 2013 r. Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w Katowicach informuję, że w dniach 14.04.2013 r. – 23.04.2013 r. na terenie całego województwa śląskiego odbędzie się wykładanie z samolotów szczepionki przeciw wściekliźnie dla lisów wolno żyjących. Mając na uwadze zabezpieczenie zdrowia dzieci, proszę o poinformowanie uczniów/wychowanków o przedmiotowej akcji, ponieważ szczepionka w postaci brykietek zawiera osłabiony wirus wścieklizny.

 

Śląski Wojewódzki Lekarz Weterynarii w Katowicach informuje również, że sama przynęta nie jest niebezpieczna dla człowieka. Natomiast w przypadku kontaktu człowieka z płynną zawartością kapsułki, należy niezwłocznie skontaktować się z najbliższym lekarzem medycyny lub właściwą terytorialnie placówką służby zdrowia. Dodatkowo, należy również bezzwłocznie umyć bieżącą wodą z mydłem ręce oraz inne części ciała, które zetknęły się z płynną szczepionką.

 

 

Cyfryzacja

 

Informacja na temat wyłączenia sygnału analogowego telewizji naziemnej w województwie śląskim w dniu 19 marca br.

 

 

19 marca br. w południowej części województwa śląskiego zostanie wyłączony sygnał analogowy telewizji naziemnej. Od tego momentu w gminie na terenie której znajduje się nasza szkoła będzie możliwy wyłącznie odbiór sygnału cyfrowego telewizji.

Zastąpienie tradycyjnej techniki nadawania analogowego nowoczesną techniką cyfrową niesie za sobą wiele korzyści. Zaletą takiego rozwiązania jest większa liczba dostępnych programów telewizyjnych, znacznie lepsza jakość obrazu i dźwięku.
Jednak, by cieszyć się z odbioru naziemnej telewizji cyfrowej należy sprawdzić czy posiadamy odpowiedni telewizor a jeśli nie – zaopatrzyć się w odpowiedni dekoder

Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie internetowej: www.cyfryzacja.gov.pl
lub łącząc się z bezpłatną infolinią: 800 007 788, która działa od poniedziałku do piątku  w godz. 08:00–20:00, oraz pod numerem infolinii uruchomionej w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim: 32 20 77 163 czynna codziennie, całodobowo (opłata jak za połączenia lokalne)

 

Uwaga!

Na części terenów objętych wyłączeniem sygnału analogowego telewizji naziemnej, jakie nastąpi 19 marca, przewidziana jest przerwa w emisji programu telewizyjnego. Przerwa dotyczy przede wszystkim obszarów położonych w Beskidach i może trwać od kilku do 40 godzin.

 

 

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO CYFRYZACJI – KLIKNIJ TUTAJ.

 

 

 

 

Nowa organizacja zajęć

 

 

UWAGA – od 4 stycznia 2013 roku

obowiązuje nowy harmonogram dzwonków:

 

1 8:00 – 8:45 /przerwa 5 minut/
2 8:50 – 9:35 /przerwa 10 minut/
3 9:45 – 10:30 /przerwa 10 minut/
4 10:40 – 11:25 /przerwa 10 minut/
5 11:35 – 12:20 /przerwa 20 minut/
6 12:40 – 13:25 /przerwa 10 minut/
7 13:35 – 14:20 /przerwa 10 minut/
8 14:30 – 15:15 /przerwa 10 minut/
9 15:25 – 16:10 /przerwa 10 minut/

 

W każdy czwartek obowiązuje skrócony harmonogram zajęć:

1 8:00 – 8:45 /przerwa 5 minut/
2 8:50 – 9:35 /przerwa 5 minut/
3 9:40 – 10:25 /przerwa 5 minut/
4 10:30 – 11:15 /przerwa 5 minut/
5 11:20 – 12:05 /przerwa 20 minut/
6 12:25 – 13:10 /przerwa 15 minut/
7 13:25 – 14:10 /przerwa 5 minut/
8 14:15 – 15:00 /przerwa 5 minut/
9 15:05 – 15:50 /przerwa 5 minut/

 

 

 

 

Ogłoszenia

 

Od najbliższego poniedziałku ( 10.12.2012 r. ) chcemy wznowić akcję „ Uczeń pomaga uczniowi”. Udało nam się zebrać grupę chętnych wolontariuszy, którzy będą pomagać w nauce swoim kolegom.

Bardzo proszę o zachęcenie uczniów do korzystania z tej formy pomocy. Może wzorem poprzednich lat uda się młodym coś dobrego zrobić. Zajęcia każdorazowo będą odbywały się w świetlicy. Poniżej przedstawiam nazwiska wolontariuszy oraz terminy ich dyżurów.

Marta Dylich – czwartek 1425– 1520 (język angielski)

Elżbieta Wójtowicz – środa 1425 –1520, piątek 850-935 ( język polski )

Natalia Styrnol – wtorek 1425-1520 ( język angielski, język polski)

Paweł Gajda – środa 700-800, piątek 1425-1520 ( matematyka )

Patryk Wawok – wtorek 1425-1520 – ( matematyka, chemia, geografia)

Dodatkowo jeszcze pomoc zaoferowała Pani Ewa Guzy –wtorek 1530 do 1630

 

————————————————————————-

Smaczne obiady na wynos – informacje tutaj i tutaj.

————————————————————————-

Projekt edukacyjny UNICEF „Wszystkie kolory świata”

————————————————————————-

 

Prośba do wychowawców, nauczycieli i zespołów klasowych!!!

 

W związku z planowanym w grudniu wielkim koncertem świątecznym i kiermaszem artykułów świątecznych zwracamy się do poszczególnych zespołów klasowych z prośbą o pomoc w przygotowaniu w/w przedsięwzięcia.

Wzorem poprzednich lat każda klasa może przygotować na kiermasz własne produkty, np. kartki świąteczne, ozdoby choinkowe, stroiki, figurki z masy solnej, wypieki – ciasta, ciasteczka ( ważna jest jakość, a nie ilość! )

Produkty na kiermasz należy składać w sali 33 do 6 grudnia, a słodkie wypieki w dzień koncertu.

Cały dochód z kiermaszu i koncertu zostanie wpłacony na konto Arka Potyki.

Do współpracy zapraszamy wszystkich utalentowanych, młodych artystów, którzy chcieliby wystąpić na koncercie. Przewidujemy również występy rodzinne! Zgłoszenia młodych artystów przyjmują do 25 listopada Pani Chocyk lub Pani Matysiak.

 

Mamy nadzieję, że dzięki zaangażowaniu wszystkich klas planowana impreza stanie się wielkim świętem szkoły i pozwoli nam na radosne przeżywanie Świąt Bożego Narodzenia!

Zapraszamy do współpracy! Zarząd Rady Uczniowskiej

Gimnazjum nr 2

————————————————————————-

W Wodzisławskim Centrum Kultury powstaje KLUB FILMOWY!

Zapraszamy wszystkich pasjonatów sztuki filmowej i kultury audiowizualnej do AKADEMII FILMOWEJ

Nabór i pierwsze spotkanie odbędzie się 27 listopada (wtorek)

o godz. 18:00 (sala nr 12 /konferencyjna)

Więcej informacji – tutaj

————————————————————————-

„Co mogę zrobić dla siebie i innych w trakcie realnego zagrożenia, czekając na przybycie ratowników”.

Zapraszam do odwiedzenia strony internetowej www.naszebezpieczenstwo.strefa.pl, gdzie przedstawione są broszury:

– „Wiem, jak uniknąć pożaru. Ogniowe zagadki”

-„Szkoła przetrwania”

-„Ola, Filip i pożar. Sami w domu”

-„112 Ratunek”

————————————————————————-

Punkt informacji turystycznej – pobierz

————————————————————————-

 

Szkolny etap Olimpiady o zdrowym stylu życia PCK odbędzie się 26 października w świetlicy szkolnej na trzeciej lekcji, czyli o 9.45. Zgłoszeni przez wychowawców uczestnicy proszeni są o zaopatrzenie się w długopis. Czas konkursu to 45 min. Konkurs ma charakter indywidualny, czyli nie jest to praca grupowa. Zdobywcy największej ilości punktów przejdą do etapu międzyszkolnego. Osoby, które natomiast przekroczą pewien pułap punktowy zostaną nagrodzone plusami lub oceną z aktywności z biologii.

WYNIKI I PODSUMOWANIE KONKURSU MOŻNA PRZECZYTAĆ TUTAJ – KLIKNIJ

DZIENNIK ELEKTRONICZNY
OFICJALNA STRONA
WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA
DZIAŁALNOŚĆ GIMNAZJUM NR 2













SZKOŁA PARTNERSKA
DANE TELEADRESOWE


Gimnazjum nr 2 w Wodzisławiu Śląskim im. Ziemi Wodzisławskiej

ul. 26 Marca 66
44-300 Wodzisław Śląski
tel. 32-455-37-36
e-mail: gim2@wodzislaw-slaski.pl

Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« Kwi    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031